Word of Mouth Marketing

Word Of Mouth Marketing jest to nowoczesne narzędzie marketingowe, które ma na celu rozwijanie komunikacji między konsumentami oraz między marketerami i konsumentami. Narzędzia te obejmują wszelkie działania prowadzące do takich powiązań  nazywane są marketingiem szeptanym. Ważne jest aby ta komunikacja przynosiła korzyści zarówno dla konsumentów jak i dla marketingu. Word Of Mouth Marketing, czyli marketing szeptany pomija media masowe, jest informacją, która trafia bezpośrednio do odbiorcy. Omijają media mostowe, ponieważ coraz mniej konsumentów im ufa. Działania marketingu szeptanego obejmują zasadniczo pięć działań. Działania te to : evangelist marketing, marketing wirusowy, community marketing, product seeding, cause marketing oraz trendsetting.

Evangelist marketing jest to swojego rodzaju naturalny marketing rekomendacji. Działania te to tworzenie i działania na grupie wiernych konsumentów oddanych swojej marce. Inne działania marketingu szeptanego polegają na tworzeniu powiązanych z marką treści, które rozprzestrzeniają między sobą sami konsumenci, głównie za pomocą Internetu. Działania takie to marketing wirusowy. Przeprowadzanie akcji marketingowych na otoczeniu bliskiemu marce to działania community marketing. Najbardziej rozpowszechnionym działaniem marketingu szeptanego jest product seeding. Polega to na dostarczaniu produktów specjalnie dopasowanej grupie docelowej. Jej zadaniem jest rozpowszechnienie tego produktu w swoim najbliższym otoczeniu. Działania te mogą być prowadzone zarówno na zwykłych konsumentach jak również na liderach opinii i blogerach.  Działania cause marketing wspomagają ważne dla odbiorców kwestie społeczne. Ostatnim bardzo ciekawa formą działań marketingu rekomendacji jest wykorzystywanie w akcjach trendsetterów. Osoby takie prowadzą do tego, że inne osoby w jego otoczeniu naśladują go. Jest on pewnego rodzaju wyznacznikiem trendów w określonej grupie społecznej.

Działania Word Of Mouth Marketing są coraz bardziej doceniane I szeroko wykorzystywane. Konsumenci coraz częściej prowadza rozmowy produktowe a rzadziej szukają informacji o produktach w mediach. Działania marketingu rekomendacji uwiarygodniają markę i prowadzą do zwiększenia zaufania wśród konsumentów.

Ten wpis został opublikowany w kategorii marketing szeptany, word of mouth, word of mouth marketing i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>