Uwaga na fałszywe word of mouth

Word of mouth niestety często jest kojarzone z tak zwaną szeptanką. Skojarzenia są mylne i należy wyjaśnić jakie są różnice pomiędzy tymi dwoma narzędziami.

Word of mouth jest profesjonalnym narzędziem wykorzystywanym w marketingu. Jego celem jest uzyskanie prawdziwych, szczerych opinii o produkcie. Aby je uzyskać zazwyczaj prowadzi się działania product seeding, które dają bardzo dobre efekty. W takich przypadkach zadowolony jest zarówno marketer, który zleca przeprowadzenie kampanii  i konsument, który otrzymuje produkt do przetestowania.

Niestety dochodzi do uproszczeń i wypaczeń. Dochodzi do fałszywych działań, które mają podszywać się pod prawdziwe opinie konsumentów. Jest to szeptanka czyli umieszczanie w Internecie komentarzy na forach i portalach społecznościowych przez osoby współpracujące z agencją marketingu lub firmą. Takie komentarze zazwyczaj przedstawiają doskonały obraz produktu, ale są tendencyjne. Osoby, które je tworzą są opłacane i niewiele wiedzą o samym produkcie. Wprowadza to w błąd konsumentów, którzy szukają wiarygodnych opinii. Podszywanie się pod word of mouth są dodatkowo łatwo wykrywalne i usuwane przez moderatorów lub ignorowane przez użytkowników. Trudno w takiej sytuacji mówić o skuteczności szeptanki, a jednak wiele firm decyduje się na tańszą opcję. Tańsza nie oznacza jednak skuteczna. Rzetelnie prowadzone word of mouth to skuteczne narzędzie promocji i nie zastąpimy go substytutem.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii, word of mouth i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>