Word of mouth

Word of MOUTH  jest ukierunkowane na przekazanie konsumentom określonej informacji na temat produktów, usług czy marek.  To jest stymulowanie rozmów konsumentów, aby wypowiadali się o produkcie. Ważne jest podjęcie dialogu między konsumentami i wytworzenie przez nich pozytywnych opinii oraz przekazywanie rekomendacji. Aby praktyki były skuteczne i co najważniejsze uczciwe powstał Kodeks Etyki Marketingu Szeptanego utworzony przez największą agencję marketingu rekomendacji w Polsce.
Główne zasady:
•    zawiązywanie relacji pomiędzy konsumentami
•    dobrowolne rozmowy
•    nieopłacone opinie i rekomendacje
•    jawność relacji z marketerem.
Word of Mouth Marketing to działania marketingowe zarówno offline jak i online wpływające na konsumentów tak, aby tworzyli i przekazywali potencjalnym konsumentom informacje istotne marketingowo na temat produktów lub usług. Ustanowiono też regulacje prawne – Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. W kodeksie poruszono najważniejsze kwestie:
•    jawność i uczciwość
•   odniesienie do 3 podstawowych zasad Kodeksu WOMMA – uczciwość relacji, opinii i tożsamości.
• uczciwe relacje: zawsze, gdy istnieje jakikolwiek związek pomiędzy osobą rozpowszechniającą informacje o produkcie a promującym/reklamodawcą, który może mieć wpływ na ocenę wiarygodności przez odbiorcę (odbiorca nie spodziewa się żadnego związku) musi on być w pełni ujawniony.
•    Uczciwe opinie: tester, ekspert, ambasador musi wypowiadać swoje własne, szczere opinie, to on decyduje czy chce przekazać je innym osobom.
•    Uczciwa tożsamość: uczestnicy kampanii – eksperci muszą wypowiadać się pod swoją prawdziwą tożsamością. Żadna osoba nie może wypowiadać się jako prawdziwy konsument produktu/usługi jeżeli faktycznie nim nie jest.
Nie można tworzyć i rozprzestrzeniać celowo negatywnych opinii na temat produktów/usług konkurencji w celu zepsucia wizerunku konkurenta.
Kodeks jasno określa zasady kampanii, aby była ona skuteczna i rzetelna.

Ten wpis został opublikowany w kategorii word of mouth, word of mouth marketing i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>